Siirry pääsisältöön

Alavuden ratsastuskoulun yleisleiri 2013 2/2

No niin, nyt jatketaan!

Aamupala oli keskiviikkona samaan aikaan kun muinakin päivinä, mutta minä ja Piia oltiin lupauduttu aamutalliin.  Eli me herättiin jo puoli kahdeksalta. Aamutallista mentiin suoraa syömään ja sitten oli aika mennä harjaamaan hevoset tunnille. Nyt meillä oli vuorossa estetunti kentällä Hiltsun johdola. Hyvin meni, mitä itse vähän mokasin. Remi oli tosi hieno ja lopuksi kun hypättiin rataa niin se taisi olla 70-80cm korkea :D



Kun tunnin jälkeen oltiin saatu otettua hepoilta satulat ja suitset pois ja harjattua vietiin ne laitumille tai tarhoihin. Sen jälkeen olikin ruoka ja sitten Jenni, tallimestari piti meille teorian. Teoriassa oli hevosten valmistelua näyttelyyn. Eli harjan nyppiminen, korva- ja vuohiskarvojen siistiminen. Harjan lyhentäminen ja hevosen esittäminen. Mun mielestä teoria oli tylsä, eikä mun mielen kiinto säilynyt loppuun asti.

Sen jälkeen meillä oli Kaisan estetunti kentällä, Remi meni taas hyvin, ja mä mokasin pari kertaa. Muuten jäi tosi hyvä fiilis. Kaisa ei antanu meidän hypätä yhtä korkeita mitä Hiltsu antoi, muttei se nyt haitannut :) Tunnin jälkeen oli ruoka ja sen jälkeen mentiin pistään heppoja näyttely kuntoon.







Harjasin Remin Piian kanssa ja letitin sen harjan, otsatukan ja hännän. Rehellisesti sanottuna en oo ikina saanut häntään niin hyvää lettiä :) Kun esitettiin hevoset ja Hiltsu tuomaroi yritin pitää Remin reippaassa vauhdissa Ja yritin esittää sen niin hyvin kun pystyin. Kun sain Remin esitettyä Piia vaihtoi sen harjaan letin ja meni vuorostaan esittämään sen. Sen jälkeen purettiin letiti ja Remi pääsi iltaheinille talliin.

Iltapalalla selvisi että minä ja Remi voitettiin leirinäyttely. En kyllä olis uskonut, mutta kun me Remin kans tehtiin parhaamme niin se riitti :D Laitan tähän nyt arvioitavat kohdat ja meidän pisteet.
1. Käynti- Hyvä agtiivinen käynti! 8
2. Ravi- Toimii hyvin. 8
3. Rakenteen esittämien- Esiintyy hyvin, esitätä hyvin! 8
4. Hevosen siisteys- Komea häntä! 8
5. Esittäjän siisteys- 8
6. Kokonaisvaikutelma- Hieman lihava hepo 8
Yhteispisteet- 48


Torstaina aamupala oli tasan kahdeksalta. Ja ne jotka suoritti ratsastusmerkin kouluohjelmaa meni maneesiin. Meitä tais olla 6-7 ratsukkoja. Saatiin lämmitellä itsenäisesti ja kun lämmittelyt oli suoritettu oli vuorossa kouluohjelman meno. Me suoritettiin Remin kanssa C-merkin kouluohjelma 1997, mun mielestä rata ei mennyt mitenkään super hyvin, melkein unohdin käyntisiirtymisen. radan jälkeen en ollut siihen oiken tyytyväinen, Remi meni hyvin ja teki mitä pyysin. Kumminkin olin sitä mieltä että se meni paremmin kun viimmeksi.





Kun oltiin otettu hepoilta satulat ja suitset pois mentiin ruualle mökkiin. Ruuan jälkeen mentiin rakentamaan leirikisa esterataa maneesiin. Kun rata oli valmis ensinmäiset tuli pian hevosetnsa kanssa. Mä hyppäsin radan toiseksi viimmeisenä. Ja estekorkeus oli 70-80cm. Rata alkoi kohtuu hyvin, mutta sitten sarjan kakkososan okserilla alas tullessa horjahdin ja mun toinen jalustin oli hukassa ja huonosti. Seuraavan okserin jälkeen mulla oi ollut enää kumpaakaan jalustin. No koska meillä oli uusinta päätin yrittää ilman jalustimia vikaa estettä ja kielto.

Voin sanoo että oli pettynyt itseeni. No toisellä kerralle mentiin yli ja koska saatiin 4 virhepistettä ei päästy uusintaan ja oltiin luokan toiseksiviimmeisiä kun luokan viimeisellä oli 8 virhepistettä. Omat mokat harmitti kun tuli se kielto, Remi varman vaistos et mä en oo täysin tasapainossa ja varmimmillani selässä.

Kun hepat oli hoidettu meillä oli ruoka ja saatiin arvostelupaperit takaisin ja samoin palkinnot näyttelyistä. Olin yllättynyt kun luin kouluohjelman arvostelupaperit. Me saatiin 64.7%  ja hyväksytty tulos. Samoin esteosuus meni läpi :D  Vähänkö olin iloinen vaikka ei leirikisoissa sijoituttukaan.  Sen jälkeen olikin kotiinlähdön aika. Mulla oli ihan super kiva leiri <3


Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

KYSYMYSPOSTAUS#3

Nyt olisi tulossa kysymyspostaus, mutta tällä kertaa saat keksiä kysymyksiä mulle, Sulkulle ja Remille! Toiveena olisi että keksisit jokaiselle parikysymystä tai yhdelle monta! Kysymyksiä saa esittää niin poneihin, talliin, kouluu ym. Liittyen. Nyt vain kysymään jos jokin asia vähäänkään askarruttaa meistä. Ajattelin että nyt olisi hyvä aika pistää kysymyspostaus käyntii, kun Sulkkukin on tullut kotia. :) kysymään!    Huom! Jos kysymyksiä tulee 60 tai enemmän tulee kiitokseksi aktiivisuudestanne erikoispostausviikko!! :) jos te olette agtiivisiä myös minä jaksan olla silloin agtiivinen, kiitos :)

Eilisiä poseeraus kuvia

Eilen ratsastin Sulkulla ja menin pellolla ilman satulaa ja tuntui ihan aloittelialta kapeassa selässä kun poni tikittää ja koittaa syödä... :D Laukka oli aluksi ihan kamalaa, mutta kun sain jutusta kiinni sujui sekin vähän paremmin. Ja kerran poni spurttasi pikkuveljiäni karkuun, mutta enpäs tippunut! Ennen ratsastusta muuten kuvattiin Sonjan kanssa Pixiä ja Sulkkua. Oon nyt ahkerasti koittanut harjoitella käyttämään järjestelmäkamerani asetuksia että pystyisin hyödyntämään sitä mahdollisimman monipuolisesti. Näin koneelta tarkasteltuna ei ne asetukset ihan nappiin menneet, mutta ei sitä nyt voi olettaakaan kun olen vasta aloittanut harjoittelun. Eilen mun piti kuvata myday-video mutta unohdin kuvaamisen aika lahjakkaasti. Tänään oon sitten yrittänyt kuvata enemmän, mutta ei tää mun päivä niin erikoinen ole että tulee varmaan melko tylsä video. Katsotaan mitä tulee. :) Tänään oltiin yrittäjien joulunavauksessa kirkolla, mun aika meni siihen kavereiden kanssa pyöri

Kerro mielipiteesi!

Heiii! Hyvää äitienpäivää kaikille! Ollaan menty tänään kahvipöydästä kahvipöytään syömään kakkua, nam! Ensin mentiin mummulle syömään ja kahville ja sieltä käytiin pikasesti kotona, antamassa poneille heinät ja veljen vaihto vatteita ja lähdettiin mummalle. Mullakin on äitin äitienpäivä lahja vielä tekemättä... Se kakku nimittäin, kun en eilen muistanut/kerinnyt täyttämään sitä, niin sovittiin äitin kans aamulla että täytän sen tänään ja söydään se huomenna. Kun ollaan muutenkin syöty niin paljon kakkua tänään. Kun tultiin kotia (vihdoin ja viimmein) lähdin ratsastamaan Remillä. Mentiin pikku maastolenkki niin että aikaa meni n.30min. Ja kun menin saman siskona ja Pixin kans aikaa meni tunti. Ne kaks oli hitaita ;) Oli kiva lenkki, Remi oli kiva :) Mitä nyt vähän kyttäs ojaa ja yhtä puskaa. Otettiin myös pari lyhyttä ravipätkää. Se oli sellanen nopee ja lyhyt lenkki, vähän vaihtelua kouluiluun. Saa nähdä mitä huomenna keksitään. =) Mä oon täs miettinyt että voisin tehdä erik