Siirry pääsisältöön

Pienet poni vauhdissa!

Minä pieni iloinen ihminen joka opettelee käyttämään uusia koneita, tai niiden ohjelmia ilmottautuu postaamaan :) Koulussa oli ihan normia. Meillä oli kertotaulupistoto matikalla niinku ala-asteella. Jotain noloa säätämistä tapahtui ja sain vain 9 1/2, kyllä sitä jo nyt pitäs osata sentäs kertotaulu! Ja enkulla oli epäsäännölliset verbit- koe. Siinä kysyttiin kymmenen...  Meni kai ihan okei, vois tulla joku 7-8?!

Koulun jälkeen mentiinkin kaverin kans Rajakallioon :) Olihan meillä ihan kivaa, näin vaatimattomasti sanottuna! Ihan ekaksihan me mentiin mökkiin vaihtaan vaatteita ja mä nappasin omenan mukaani (söin itse ja annoin loput Sulkulle, hehee).  Tallissa vietiin kypärät ja turvaliivit satulahuoneeseen ja lähdettiin hakemaan Sulkkua ja Eetua niitten poikamies boksista :) Eli nämä pikkujätkät asuu vanhassa tallissa eli pihatossa :) Kaveri otti Eetun ja mä otin Sulkun <3 Vietiin ne talliin ja laitettiin käytävälle kiinni.

Harjattiin ponit ja höpöteltiin samalla Jennin kans. Satuloitiin ja suitsittiin, tää oli muuten Eetun eka ratsastus kerta ilman taluttajaa. :) Kentällä mentiin aluksi käyntiä ja tein Sulkun kanssa muutamia voltteja. Ravissa tein aluksi ravi-käynti-ravi siirtymisiä. Ihan hyvin meni, Sulkku oli muutenkin ihan kiva, mutta vähän laiska. No tuntiponihan saa ollakkin vähän enemän laiska kun liian reipas. Itse kyllä pidän reippaista, mutta jos nyt aateltas noita pieniä ihmisiä!

No hetken kun olin ravaillut voltteja otin laukkaa kierroksen kumpaankin suuntaan. Sen jälkeen vaihdettiin kaverin kans ratsuja että sekin sai ravat ja laukkata Sulkullakin. No ravas se Eetullakin muutaman kierroksen. Eetu oli ihan kiva. Tein sillä muutamien pysähdyksiä ja aluksi ei pysähtyny heti, mutta kun se tajus mitä halusin niin pysähty nätisti :) Sitte se teki niin kaverille kun mullekkin että se saatto vain pysähtyä. Tosin kaverille se tais jotain pientä pukkiakin näyttää, ja vängätä enemmän. Mulle ei, hehee!

Kaveri sitten ravas ja laukkas Sulkulla muutamat kierrokset ja sitten käveltiin hetken. Lopetettiin ratsastus siltä erää ja mentiin purkaan ponit. Aateltiin että keritään pois tuntilaisten alta ;D Sullu ja eetu oli niiin ihania ♥  Vietiin sitten ponit takas niitten tarhaan ja pestiin kuolaimet ja syötiin eväät ja ootettiin äitiä hakeen. Käyntiin vielä moikkaamas poneja ja katsottiin tuunin alkua. Sitten äiti jo tulikin.

Otin kännykällä muutaman kuvan kun ponit oli jo tarhassa, mutta ne on väärin päin kun siirrän ne tänne ja ne on valmiiksi jo koneelläkin väärin päin. Ja kun en vielä osaa käyttää tän ohjelmia niin oon ihan hukassa. Koitan nyt saada tähän edes yhen kuvan :) En oo tekniikan ihmelapsi! Ei tää ny onnistu! krrrr.... Ratsastus kuvia mulla ei olekkaan... Jenni muuten sano et oltiin hulvaton näky kentällä, pienet poni vauhdissa...

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

KYSYMYSPOSTAUS#3

Nyt olisi tulossa kysymyspostaus, mutta tällä kertaa saat keksiä kysymyksiä mulle, Sulkulle ja Remille! Toiveena olisi että keksisit jokaiselle parikysymystä tai yhdelle monta! Kysymyksiä saa esittää niin poneihin, talliin, kouluu ym. Liittyen. Nyt vain kysymään jos jokin asia vähäänkään askarruttaa meistä. Ajattelin että nyt olisi hyvä aika pistää kysymyspostaus käyntii, kun Sulkkukin on tullut kotia. :) kysymään!    Huom! Jos kysymyksiä tulee 60 tai enemmän tulee kiitokseksi aktiivisuudestanne erikoispostausviikko!! :) jos te olette agtiivisiä myös minä jaksan olla silloin agtiivinen, kiitos :)

Eilisiä poseeraus kuvia

Eilen ratsastin Sulkulla ja menin pellolla ilman satulaa ja tuntui ihan aloittelialta kapeassa selässä kun poni tikittää ja koittaa syödä... :D Laukka oli aluksi ihan kamalaa, mutta kun sain jutusta kiinni sujui sekin vähän paremmin. Ja kerran poni spurttasi pikkuveljiäni karkuun, mutta enpäs tippunut! Ennen ratsastusta muuten kuvattiin Sonjan kanssa Pixiä ja Sulkkua. Oon nyt ahkerasti koittanut harjoitella käyttämään järjestelmäkamerani asetuksia että pystyisin hyödyntämään sitä mahdollisimman monipuolisesti. Näin koneelta tarkasteltuna ei ne asetukset ihan nappiin menneet, mutta ei sitä nyt voi olettaakaan kun olen vasta aloittanut harjoittelun. Eilen mun piti kuvata myday-video mutta unohdin kuvaamisen aika lahjakkaasti. Tänään oon sitten yrittänyt kuvata enemmän, mutta ei tää mun päivä niin erikoinen ole että tulee varmaan melko tylsä video. Katsotaan mitä tulee. :) Tänään oltiin yrittäjien joulunavauksessa kirkolla, mun aika meni siihen kavereiden kanssa pyöri

Kerro mielipiteesi!

Heiii! Hyvää äitienpäivää kaikille! Ollaan menty tänään kahvipöydästä kahvipöytään syömään kakkua, nam! Ensin mentiin mummulle syömään ja kahville ja sieltä käytiin pikasesti kotona, antamassa poneille heinät ja veljen vaihto vatteita ja lähdettiin mummalle. Mullakin on äitin äitienpäivä lahja vielä tekemättä... Se kakku nimittäin, kun en eilen muistanut/kerinnyt täyttämään sitä, niin sovittiin äitin kans aamulla että täytän sen tänään ja söydään se huomenna. Kun ollaan muutenkin syöty niin paljon kakkua tänään. Kun tultiin kotia (vihdoin ja viimmein) lähdin ratsastamaan Remillä. Mentiin pikku maastolenkki niin että aikaa meni n.30min. Ja kun menin saman siskona ja Pixin kans aikaa meni tunti. Ne kaks oli hitaita ;) Oli kiva lenkki, Remi oli kiva :) Mitä nyt vähän kyttäs ojaa ja yhtä puskaa. Otettiin myös pari lyhyttä ravipätkää. Se oli sellanen nopee ja lyhyt lenkki, vähän vaihtelua kouluiluun. Saa nähdä mitä huomenna keksitään. =) Mä oon täs miettinyt että voisin tehdä erik