Siirry pääsisältöön

Jokin virhe ohjelmoinnissa

Aamulla satoi vettä ja ponit sai heinät sisälle, iltapäivällä oli jo ihana syksyinen päivä kun aurinko paistoi ;D Päätinkin sitten mennä ratsastamaan Sulkulla. Sulkku katteli mua jo tarhasta ja kun menin tarhaan sisälle se lähti menemään tarhan toiseen päätyyn. Pysähty sinne sitten ja otin sen kiinni, kun talitin sitä pois sieltä niin sen ilme oli että;'' EI, mä en tahdo!'' Raakana ihmisenä vein Sulkun harjauspaikalle ja aloin harjaamaan.

Aluksi Sulkku pyöri ja hyöri puun ympäri, ärähdin sille sitten ja komensin olemaan paikoillaan, ihmeekseni se totteli :o Satuloin ja laitoin suittet päähän, aattelin kokeilla pitkästä aikaa Sulkulle alaturparemmiä. Jätin sen reikää tai kahta löysemmäksi mitä sen kuuluisi olla ja se ei vaivannut yhtään ponia! Kevättalvella se piti kokeillu kerroilla riisua kesken kaiken pois... Nyt sai olla taas ylpee ponista <3

Kiersin Sulkun kanssa navetan takaa oikotielle ja oikotietä pitkin ravissa ja takaisin kans ravissa. Pihassa aloin tekemään voltteja ja muutama pysähdys. Poni taipui ihan kivasti, ravailinkin voltteja kumpaankin suuntaan. Laukkasin ''uraa'' pitki ja tein yhden voltinkin, pari nistoa sain tehtyä ihan vain istunnulla. Vähänkö jäi näistä parista nostosta hyvä fiilis!

Pienet välikäynnit laukan jälkeen ja sitten aloin harjoittelemaan pohkeenväistöä. Oikeaan kierrokseen meni hyvin kun ratsastin ensin ''uralta'' pois ja väistätin kohti ''uraa''. Toiseen suuntaan Sulkku ei sitten yhtään tajunnut mitä halusin, tarjotiin etuosakäännöstä ja voltteja. Ihan piti hermostua pienelle raasulle :( Sain sitten yhden askeleen väistöa ja kauhea kehuminen ja pitkin ohjin loppukäynnit. No ei Sulkku ole ainut jolla vasempaan kierrokseen vaikeampi väistää. Yritin joskus saada vuonistammaa väistättämään, sillä ei oltu kai montaa kertaa sitä tehty kutein ei Sulkullakaan.

Kun olin riisuttanut Sulkun venyttelin sitä omenoiden avulla. Ihan kyljet vaan ja sitten harjoiteltiin kumarrusta omenoiden avulla, olisko muuten siihen lyhyttä ja ytimekästä sanaan jonka voisin Sulkulle opettaa?  Nyt olen vain sanotut kiitos kun mun luovuus ei poarempaa keksinyt, kumarra on liian pitkä.

Eikö oo söpöjä?
Kun olin ratsastanut Sulkulal hain Remin tarhasta. Harjasin Remin ja laitoin satulan ja suitten, sitten oltiinkin valmiita lähtemään. Menin Remilläkin navetan takaa oikotielle, ravailin ja lukkasinkin oikotiellä. Pihassa tein kumpaankin suuntaan n.8-10 volttia käynnissä ja ravissa n. 10-14 volttia. Remi taipui hyvin. Laukkaa otin isommalla ympyrällä, laukan jälkeen ravailin vielä ja tein muutaman voltin. Sitten kiersin loppukäynneiksi navetan lenkin.

Pihassa otin Remiltä varusteet pois ja harjasin. Laitoin vielä sille fleeceloimen päälle kun se oli vähän hikinen, ettei vain mun pienikulta palellu! Huomenna en varmaan kierkiä konelle ollenkaan kun mulla on koulua kolmeen ja kymmenen minuuttia yli kolme alkaa hygieniapassi-kurssin, ja se loppuu viideltä ja hetin sen jälkeen alkaa teatterikerho joka loppuu vasta seittemältä. Kotona, syödään ja tehdään läksyjä.

Haluan vielä palata Sulkun ongelmaan pohkeenväistössä vasempaan, olen itse varmaan yksi syy miksei se väistänyt. En osannut varmaan antaa apuja yhtä hyvin ja selkeästi kuin oikeaan kierrokseen. Ja muutenkin Sulkulla on ollut taipumisessa ja laukassakin toiseen suntaan ongelmia. Nämä ongelmat on ja aika hyvin korjattu ainakin laukassa ja nykyään se taipuukin kumpaankin suuntaan yhtä hyvin.

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

KYSYMYSPOSTAUS#3

Nyt olisi tulossa kysymyspostaus, mutta tällä kertaa saat keksiä kysymyksiä mulle, Sulkulle ja Remille! Toiveena olisi että keksisit jokaiselle parikysymystä tai yhdelle monta! Kysymyksiä saa esittää niin poneihin, talliin, kouluu ym. Liittyen. Nyt vain kysymään jos jokin asia vähäänkään askarruttaa meistä. Ajattelin että nyt olisi hyvä aika pistää kysymyspostaus käyntii, kun Sulkkukin on tullut kotia. :) kysymään!    Huom! Jos kysymyksiä tulee 60 tai enemmän tulee kiitokseksi aktiivisuudestanne erikoispostausviikko!! :) jos te olette agtiivisiä myös minä jaksan olla silloin agtiivinen, kiitos :)

Eilisiä poseeraus kuvia

Eilen ratsastin Sulkulla ja menin pellolla ilman satulaa ja tuntui ihan aloittelialta kapeassa selässä kun poni tikittää ja koittaa syödä... :D Laukka oli aluksi ihan kamalaa, mutta kun sain jutusta kiinni sujui sekin vähän paremmin. Ja kerran poni spurttasi pikkuveljiäni karkuun, mutta enpäs tippunut! Ennen ratsastusta muuten kuvattiin Sonjan kanssa Pixiä ja Sulkkua. Oon nyt ahkerasti koittanut harjoitella käyttämään järjestelmäkamerani asetuksia että pystyisin hyödyntämään sitä mahdollisimman monipuolisesti. Näin koneelta tarkasteltuna ei ne asetukset ihan nappiin menneet, mutta ei sitä nyt voi olettaakaan kun olen vasta aloittanut harjoittelun. Eilen mun piti kuvata myday-video mutta unohdin kuvaamisen aika lahjakkaasti. Tänään oon sitten yrittänyt kuvata enemmän, mutta ei tää mun päivä niin erikoinen ole että tulee varmaan melko tylsä video. Katsotaan mitä tulee. :) Tänään oltiin yrittäjien joulunavauksessa kirkolla, mun aika meni siihen kavereiden kanssa pyöri

Kerro mielipiteesi!

Heiii! Hyvää äitienpäivää kaikille! Ollaan menty tänään kahvipöydästä kahvipöytään syömään kakkua, nam! Ensin mentiin mummulle syömään ja kahville ja sieltä käytiin pikasesti kotona, antamassa poneille heinät ja veljen vaihto vatteita ja lähdettiin mummalle. Mullakin on äitin äitienpäivä lahja vielä tekemättä... Se kakku nimittäin, kun en eilen muistanut/kerinnyt täyttämään sitä, niin sovittiin äitin kans aamulla että täytän sen tänään ja söydään se huomenna. Kun ollaan muutenkin syöty niin paljon kakkua tänään. Kun tultiin kotia (vihdoin ja viimmein) lähdin ratsastamaan Remillä. Mentiin pikku maastolenkki niin että aikaa meni n.30min. Ja kun menin saman siskona ja Pixin kans aikaa meni tunti. Ne kaks oli hitaita ;) Oli kiva lenkki, Remi oli kiva :) Mitä nyt vähän kyttäs ojaa ja yhtä puskaa. Otettiin myös pari lyhyttä ravipätkää. Se oli sellanen nopee ja lyhyt lenkki, vähän vaihtelua kouluiluun. Saa nähdä mitä huomenna keksitään. =) Mä oon täs miettinyt että voisin tehdä erik