Siirry pääsisältöön

Valkean ratsun kanssa tunnilla



Jenni ilmoitti irtotuntiryhmässä, että tiistaina olisi tunnilla tilaa. Päätin ilmottautua kyseiselle tunnille kun mun ratsastukset on viime aikoina olleet kovin vähäistä. Tunti oli ihan tavallinen koulutunti ja harjoiteltiin ihan perusjuttuja. Tunnin ideana oli saada hevoset avuille volttien ja siirtymisten avulla. Tuosta ensinmäisestä kuvasta jo nähdään monta asiaa joista mulle huomautettiin tunnilla: nytkit säässä kiinni, katse niskassa, ulko-ohjan tuki ei säily. 

Ratsukseni sain Tiitu-ponin, tämä olikin mulle ihan uusi tuttavuus. Muiden olen kuitekin nähnyt tällä ratsastavan ja itsekkin olen toivonut sen selkään vielä pääseväni. Nyt toiveeni toteutui ja pääsin työskentelemään ponin kanssa. Tiitu jatkoi mulle aloittelijoiden tunnilta, joten se oli saanut jo hetken hölkkäillä kentällä ja oli näin mulle jo vähän lämmennyt. 

Tunnilla sain pyytää Tiitua reippaammaksi, että saataisiin takajalatkin mukaan. Muotohan tuolla ponilla oli ihan kiva ja se kulki muodossa. Rehellisempää työskentelyä olisi saanut silti tulla enemmän. Ehkä jos pääsisin vielä toisenkin kerran tämän ponineidin kyytiin lyötyisivät ne oikeat nappulat helpommin. 




Pohkeita vasten se meinasi livistää, varsinkin ulkopohjetta vasten meinasi karata. Käynnissä ja ravissa mun piti ratsastaa Tiitua reippaammaksi, ettei se jäisi laahaamaan takajalkojansa. Laukkaa tehtiin vain nostoina kulmiin. Aluksi tästä ei tullut yhtään mitään, mutta kun sain raipan käteen saatiin laukkakin nousemaan helpommin. 

Yhden ainoan kerran jouduin näppäämään raipalla kun poni teki mulle jatkuvasti sitä ettei suostunut menemään yhteen kulmaan ja poikitti vain takamuksensa kentän keskustaa kohti. Tämän jälkeen ponineiti asteli kulmaan hyvin ja kyselemättä. Saatiin laukatkin nousemaan hyvin, alun hankaluuksien jälkeen. 

Oli kiva huomata kuinka poni parani kerta kerralta ja tuli paremmaksi ratsastaa. Mielelläni menisin uudestaan Tiitulla mahdollisuuksien mukaan. Ja voi kyllä sen vain huomaa kun on ollut ratsastustaukoa, hetken jousuin muistelemaan kuinka siellä satulassa istutaankaan. Tuijottelin niskaan todella ahkerasi, vaikka sitä on ilmennyt Roosallakin niin siltin sen selässä olen sen ongelman muistanut ja lähtenyt sitä korjaamaan. Kantapäätkin meinasi välillä nousta liiikaa ja ne nyrkit nyt on sielä matalalla kun olen Roosan kanssa käsiä oppinut pitämään sielä matalla. Ehkä nämä ongelmat alkaa vähenemään kun joskus taas pääsen ratsastamaan useammin.



Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

KYSYMYSPOSTAUS#3

Nyt olisi tulossa kysymyspostaus, mutta tällä kertaa saat keksiä kysymyksiä mulle, Sulkulle ja Remille! Toiveena olisi että keksisit jokaiselle parikysymystä tai yhdelle monta! Kysymyksiä saa esittää niin poneihin, talliin, kouluu ym. Liittyen. Nyt vain kysymään jos jokin asia vähäänkään askarruttaa meistä. Ajattelin että nyt olisi hyvä aika pistää kysymyspostaus käyntii, kun Sulkkukin on tullut kotia. :) kysymään!    Huom! Jos kysymyksiä tulee 60 tai enemmän tulee kiitokseksi aktiivisuudestanne erikoispostausviikko!! :) jos te olette agtiivisiä myös minä jaksan olla silloin agtiivinen, kiitos :)

Eilisiä poseeraus kuvia

Eilen ratsastin Sulkulla ja menin pellolla ilman satulaa ja tuntui ihan aloittelialta kapeassa selässä kun poni tikittää ja koittaa syödä... :D Laukka oli aluksi ihan kamalaa, mutta kun sain jutusta kiinni sujui sekin vähän paremmin. Ja kerran poni spurttasi pikkuveljiäni karkuun, mutta enpäs tippunut! Ennen ratsastusta muuten kuvattiin Sonjan kanssa Pixiä ja Sulkkua. Oon nyt ahkerasti koittanut harjoitella käyttämään järjestelmäkamerani asetuksia että pystyisin hyödyntämään sitä mahdollisimman monipuolisesti. Näin koneelta tarkasteltuna ei ne asetukset ihan nappiin menneet, mutta ei sitä nyt voi olettaakaan kun olen vasta aloittanut harjoittelun. Eilen mun piti kuvata myday-video mutta unohdin kuvaamisen aika lahjakkaasti. Tänään oon sitten yrittänyt kuvata enemmän, mutta ei tää mun päivä niin erikoinen ole että tulee varmaan melko tylsä video. Katsotaan mitä tulee. :) Tänään oltiin yrittäjien joulunavauksessa kirkolla, mun aika meni siihen kavereiden kanssa pyöri

Kerro mielipiteesi!

Heiii! Hyvää äitienpäivää kaikille! Ollaan menty tänään kahvipöydästä kahvipöytään syömään kakkua, nam! Ensin mentiin mummulle syömään ja kahville ja sieltä käytiin pikasesti kotona, antamassa poneille heinät ja veljen vaihto vatteita ja lähdettiin mummalle. Mullakin on äitin äitienpäivä lahja vielä tekemättä... Se kakku nimittäin, kun en eilen muistanut/kerinnyt täyttämään sitä, niin sovittiin äitin kans aamulla että täytän sen tänään ja söydään se huomenna. Kun ollaan muutenkin syöty niin paljon kakkua tänään. Kun tultiin kotia (vihdoin ja viimmein) lähdin ratsastamaan Remillä. Mentiin pikku maastolenkki niin että aikaa meni n.30min. Ja kun menin saman siskona ja Pixin kans aikaa meni tunti. Ne kaks oli hitaita ;) Oli kiva lenkki, Remi oli kiva :) Mitä nyt vähän kyttäs ojaa ja yhtä puskaa. Otettiin myös pari lyhyttä ravipätkää. Se oli sellanen nopee ja lyhyt lenkki, vähän vaihtelua kouluiluun. Saa nähdä mitä huomenna keksitään. =) Mä oon täs miettinyt että voisin tehdä erik