Siirry pääsisältöön

Tämmöstä meillä tällä hetkellä


Roosan kuulumisten kertominen on nyt jäänyt, mutta eipä niissä paljon edes kerrottavaa ole. Roosan kuulumisia on kertoiltu viimeksi eläinlääkärin luo tehdystä kontrollikäynnistä melkein kaksi viikkoa sitten. Kaksi viikkoa on nyt siis kulunut Roosan kolmen viikon kävelystä. Ja ensi viikolla katsotaan tarvitseeko Roosan nivelet piikitystä.  Roosalla on nyt ollut melkein yhtä paljon vapaata kuin liikutusta. Ollaan tehty maastokävely lenkkejä, jotka on vaidellut 4-11km välillä. Roosa on ollut mukavan reipas. Yhdellä lenkillä nähtiin peuroja, jotka oli Roosan mielestä ihan super pelottavia. Ja kerran Roosa säntäsi laukkaan kun pelästyi jänistä :D.



Sulevilla on ollut myös jonkin verran liikaa vapaata, mutta se on silti myös päässyt liikkumaan kärryjän kanssa kevyitä lenkkejä Roosan tai  Remin kanssa kävellen. Viime viikon perjantaina Sulevi rokotettiin samoin myös Remi ja Pixi, Roosan rokotukset oli aikataulussaan. Sonja kävi Sulevilla viikonloppuna 7km käyntilenkin ja pikkuveli opetteli ratsastamaan Sulevilla maanantaina 20min ja Sonja kävi selässä myös vähän taivuttelemassa. Sulevi on ollut lenkeillä tooosi reipas ja halunnut mennä lujaa ja ollut iloinen kaveri. 

Itse sain vihdoin viime viikolla hankittua Seinäjoen Hööksistä itselleni uudet ratsastushuosut. Vanhoja kun karsin pienet, epämukavat ja hajonneet pois ja tajusin että mulle jäi vaan yhdet kokonaan kaikaiset, kermanvärisit huosut, joista en tykkää. Ratsastelin sitten useamman viikon farkuilla ja saumat painoi aika ikävästi lahkeissa saappaiden sisällä. Liikkuvuus satulassa oli myös suuri kun sai ''tahmeat'' ratsastushuosut jalkaan niin siinä sitten pysyi satulassakin paikallaan. :D Mukaan hööksistä tarttui myös hanskat ja fleecepintelit Roosalle.


Lauantaista asti olen ollut navetassa kesätöissä ja huomenna pitäisi vielä mennä ennen useamman päivän vapaata ennen kuin alkaa uusi putki töitä. Kiva saada vähän omaa rahaa. Myönnetään en mä sinne muuten menisi, noi aikaiset aamuheräämiset ei vain yhtään ole mun juttu! Muuten kesäloma onkin mennyt pääasiassa sukkia kutoen, tällä hetkellä puikoilla on villasukat Sonjalle. Samalla kun kudon niin oon aika paljon vahdannut samalla netflixiä. :P

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

KYSYMYSPOSTAUS#3

Nyt olisi tulossa kysymyspostaus, mutta tällä kertaa saat keksiä kysymyksiä mulle, Sulkulle ja Remille! Toiveena olisi että keksisit jokaiselle parikysymystä tai yhdelle monta! Kysymyksiä saa esittää niin poneihin, talliin, kouluu ym. Liittyen. Nyt vain kysymään jos jokin asia vähäänkään askarruttaa meistä. Ajattelin että nyt olisi hyvä aika pistää kysymyspostaus käyntii, kun Sulkkukin on tullut kotia. :) kysymään!    Huom! Jos kysymyksiä tulee 60 tai enemmän tulee kiitokseksi aktiivisuudestanne erikoispostausviikko!! :) jos te olette agtiivisiä myös minä jaksan olla silloin agtiivinen, kiitos :)

Eilisiä poseeraus kuvia

Eilen ratsastin Sulkulla ja menin pellolla ilman satulaa ja tuntui ihan aloittelialta kapeassa selässä kun poni tikittää ja koittaa syödä... :D Laukka oli aluksi ihan kamalaa, mutta kun sain jutusta kiinni sujui sekin vähän paremmin. Ja kerran poni spurttasi pikkuveljiäni karkuun, mutta enpäs tippunut! Ennen ratsastusta muuten kuvattiin Sonjan kanssa Pixiä ja Sulkkua. Oon nyt ahkerasti koittanut harjoitella käyttämään järjestelmäkamerani asetuksia että pystyisin hyödyntämään sitä mahdollisimman monipuolisesti. Näin koneelta tarkasteltuna ei ne asetukset ihan nappiin menneet, mutta ei sitä nyt voi olettaakaan kun olen vasta aloittanut harjoittelun. Eilen mun piti kuvata myday-video mutta unohdin kuvaamisen aika lahjakkaasti. Tänään oon sitten yrittänyt kuvata enemmän, mutta ei tää mun päivä niin erikoinen ole että tulee varmaan melko tylsä video. Katsotaan mitä tulee. :) Tänään oltiin yrittäjien joulunavauksessa kirkolla, mun aika meni siihen kavereiden kanssa pyöri

Kerro mielipiteesi!

Heiii! Hyvää äitienpäivää kaikille! Ollaan menty tänään kahvipöydästä kahvipöytään syömään kakkua, nam! Ensin mentiin mummulle syömään ja kahville ja sieltä käytiin pikasesti kotona, antamassa poneille heinät ja veljen vaihto vatteita ja lähdettiin mummalle. Mullakin on äitin äitienpäivä lahja vielä tekemättä... Se kakku nimittäin, kun en eilen muistanut/kerinnyt täyttämään sitä, niin sovittiin äitin kans aamulla että täytän sen tänään ja söydään se huomenna. Kun ollaan muutenkin syöty niin paljon kakkua tänään. Kun tultiin kotia (vihdoin ja viimmein) lähdin ratsastamaan Remillä. Mentiin pikku maastolenkki niin että aikaa meni n.30min. Ja kun menin saman siskona ja Pixin kans aikaa meni tunti. Ne kaks oli hitaita ;) Oli kiva lenkki, Remi oli kiva :) Mitä nyt vähän kyttäs ojaa ja yhtä puskaa. Otettiin myös pari lyhyttä ravipätkää. Se oli sellanen nopee ja lyhyt lenkki, vähän vaihtelua kouluiluun. Saa nähdä mitä huomenna keksitään. =) Mä oon täs miettinyt että voisin tehdä erik