Siirry pääsisältöön

Sulkulla tunnilla ♥

Moi!

Vähänkö mä oon tyytyväinen itteeni, tuli sitten pyöräiltyä noin 30 kilsaa tän päivän aikana. Ja en silleen ollut kauheen väsynyt edes (ihme!). Vähän lannistaa se että tuli syötyä jäätelö ja juotua limsaa ja rahat meni niihin. Jäätelelöön ei ollut edes tötterö, mitkä on ihan parhaita <3 ensin pyöräiltiin koulusta jokipirtille, tai mikä nyt olikaan ja sitten vielä kotia 17 kilsaa :) Jee mä selvisin. Mikä saavutus, hehee!

Piia sitten sano ettei se oo tulossa huomenna poneilemaan ja niinpä sain ajatuksen että meen tänään jos Sulkku ei oo tunnilla. Kysyin asiaa äitiltä ja se kysy Jenniltä ja se sopi :) Menin sitten Sulkulla siskon ja sen kaverin kans tunnille. Tunti oli käynti-ravi tunti ja mulle ja Sulkulle ihan tarpeeksi haastavaa...

Kotona söin nopsaa ja sitten vaihdon kuumat ratsastushuosut jalkaan ja sitten lähdettiin.  Rajakalliossa haettiin ponit mitkä oli päässyt pikku laitumelle missä ei nyt kauheesti ollut syömistä, ihan tarpeeksi kumminkin poneille :D




Mä sain Sulkun eka valmiiksi vaikka selvitin sen hännän ja harjankin. Kun kaikki sitten vihdoin oli valmiita lähdettiin kentälle. Aluksi vaan käveltiin pitkällä ohjalla kenttää ympäri. Sitten kerättiin ohjat käteen ja alettiin tekemään voltit päätyihin ja pitkänsivun keskelle pysähdys ja peruutus. Sulkulla sai oikeesti tehdä töitä että se taipuis ja pientä laiskuuttakin oli havaittavissa.

Aluksi peruuttaessa Sulkku kääntyi vinoon, mutta lopuksi satiin ihan hyviä peruutuksia. Volteillakin Sulkku alkoi pikku hiljaa taipumaan. Sitten tehtävään lisättiin vielä loiva kiemuraura. Kohta alettiin tulemaan kiemuraura ravissa ja silloin Sulku pysähtyi ekan kerran ja kohta se pieni poni kakkas. Kohta saatiin ravata koko tehtävää, Sulkusta muuttui loppua kohden laiskempi. Eikä se ravissa taupunut kunnolla. Saatiin välillä parempia pätkiä jolloin Sulkku taipui vähän.

Ennen loppukäyntejä Jenni pisti mut meneen voltiilla ja taivuttamaan Sulkkua. Sitä pikkuponia piti potkia ja puskee liikkeelle ettei se himmais käyntiin ja kaiken lisäksi  taivuttaa! Vähä hävetti kun piti  käyttää voimakkaampia pohkeita pitääkseni poniin liikkeellä.

Sitten käveltiin loppukäynni ja kun tultiin selästä alas,  Jenni vielä kertoi kuinka mun kannattaa taivutella sitä kun sitten taas seuraavan kerran ratsastan sillä. Ja sitten se vielä sanoi että silloin kun Sulkku taipui niin se alkoi hakeutua peräänantoon. Mikä tunne! Poni jonka mä sain aloitteliaana ja poni joka oli 4-vuotias kouluttamaton ''pässi'' ja minä. Toikin oli vasta hakeutumista mutta silti, huippua että ollaan tässä. Nyt kun oon iso tolle rakkaalle mussukka ponille!

Aateltiin siskon kans tai paremminkin minä aattelin että Remillä on nyt kevyempää tää viikko ja sitten ennen leiriä vähän rankempaaja sitten Siskon leirillä jos se järjestetään Remi menee sinne ja saa liikuntaa ja sitten mun kans leirille ja liikuntaa 1-2 tuntia päivässä. Sitten taas kevyempää.







Verratkaa näitä vikoja kuvia, pikkasen Sulkun harja on kasvanut! :D

Kommentit

  1. Tätä en tarkoita pahalla. Miksi et tee videopostauksia?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Koska mulla ei oo koneella videonmuokkausohjelmaa+ en osaa tehdä videoo :( Oon täs aatellu että kun on oikeesti paljon aikaa niin lataisin jonku ohjelman ja kokeilisin tehdä videon. :D

      Poista
  2. kyllä sen oppii tekeen ku harjottelee :D

    VastaaPoista
  3. mitä pitää tehdä jos hevosella on nestettä jalooissa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Riippuu määrästä ja siitä arkooko se niitä ym. En nyt oo kauheen hyvä neovomaan kun ei oo oikeestaan kokemusta siitä. Googleta!

      Poista
    2. + kysy kokeneilta hevosihmisiltä suoraa :D

      Poista

Lähetä kommentti

Kommentit julkaistaan hyväksymisen jälkeen.
Muistathan että kivat kommentit piristävät päivääni, mutta jos sinulla ei ole hyvää sanottavaa pidä se omassa mielessäsi! Rahkentava palaute on sallittua ja toivottua! :)

Tämän blogin suosituimmat tekstit

KYSYMYSPOSTAUS#3

Nyt olisi tulossa kysymyspostaus, mutta tällä kertaa saat keksiä kysymyksiä mulle, Sulkulle ja Remille! Toiveena olisi että keksisit jokaiselle parikysymystä tai yhdelle monta! Kysymyksiä saa esittää niin poneihin, talliin, kouluu ym. Liittyen. Nyt vain kysymään jos jokin asia vähäänkään askarruttaa meistä. Ajattelin että nyt olisi hyvä aika pistää kysymyspostaus käyntii, kun Sulkkukin on tullut kotia. :) kysymään!    Huom! Jos kysymyksiä tulee 60 tai enemmän tulee kiitokseksi aktiivisuudestanne erikoispostausviikko!! :) jos te olette agtiivisiä myös minä jaksan olla silloin agtiivinen, kiitos :)

Eilisiä poseeraus kuvia

Eilen ratsastin Sulkulla ja menin pellolla ilman satulaa ja tuntui ihan aloittelialta kapeassa selässä kun poni tikittää ja koittaa syödä... :D Laukka oli aluksi ihan kamalaa, mutta kun sain jutusta kiinni sujui sekin vähän paremmin. Ja kerran poni spurttasi pikkuveljiäni karkuun, mutta enpäs tippunut! Ennen ratsastusta muuten kuvattiin Sonjan kanssa Pixiä ja Sulkkua. Oon nyt ahkerasti koittanut harjoitella käyttämään järjestelmäkamerani asetuksia että pystyisin hyödyntämään sitä mahdollisimman monipuolisesti. Näin koneelta tarkasteltuna ei ne asetukset ihan nappiin menneet, mutta ei sitä nyt voi olettaakaan kun olen vasta aloittanut harjoittelun. Eilen mun piti kuvata myday-video mutta unohdin kuvaamisen aika lahjakkaasti. Tänään oon sitten yrittänyt kuvata enemmän, mutta ei tää mun päivä niin erikoinen ole että tulee varmaan melko tylsä video. Katsotaan mitä tulee. :) Tänään oltiin yrittäjien joulunavauksessa kirkolla, mun aika meni siihen kavereiden kanssa pyöri

Kerro mielipiteesi!

Heiii! Hyvää äitienpäivää kaikille! Ollaan menty tänään kahvipöydästä kahvipöytään syömään kakkua, nam! Ensin mentiin mummulle syömään ja kahville ja sieltä käytiin pikasesti kotona, antamassa poneille heinät ja veljen vaihto vatteita ja lähdettiin mummalle. Mullakin on äitin äitienpäivä lahja vielä tekemättä... Se kakku nimittäin, kun en eilen muistanut/kerinnyt täyttämään sitä, niin sovittiin äitin kans aamulla että täytän sen tänään ja söydään se huomenna. Kun ollaan muutenkin syöty niin paljon kakkua tänään. Kun tultiin kotia (vihdoin ja viimmein) lähdin ratsastamaan Remillä. Mentiin pikku maastolenkki niin että aikaa meni n.30min. Ja kun menin saman siskona ja Pixin kans aikaa meni tunti. Ne kaks oli hitaita ;) Oli kiva lenkki, Remi oli kiva :) Mitä nyt vähän kyttäs ojaa ja yhtä puskaa. Otettiin myös pari lyhyttä ravipätkää. Se oli sellanen nopee ja lyhyt lenkki, vähän vaihtelua kouluiluun. Saa nähdä mitä huomenna keksitään. =) Mä oon täs miettinyt että voisin tehdä erik